Home » Main » Italiaa, osa 2

Italiaa, osa 2

Mutta Italiasta on nopeasti tulossa yksi maista, joka tuottaa ruokaa tyylikkäästi. Pastaasta pizzaan, salaateista lihapulliin, italialaiset ruoat ovat esillä monissa eri paikoissa, ja hyvästä syystä – nopeat, ergonomiset, maukkaat ja taloudelliset ateriat ovat maailman parhaita tarjouksia. Google Trendsin mukaan italialaiset haut ylittävät nyt ranskan kielen ja yhä useammat Yhdysvalloissa. Vuorovaikutus kasvaa Ranskassa suoritetuista 65 hausta kuukausiin Italiassa kymmeniin päivään, joten ei ehkä ole yllätys, että italialaiset sijoittuvat ykköseksi Yhdysvaltain tutkimuksessa.

Tämän evoluutioympäristön voidaan katsoa johtuvan paitsi kulttuurista myös maantieteestä. Vaikka Ranska on pallonpuoliskoja Yhdysvaltojen pohjoispuolella, Italia on puolipalloja Ranskan eteläpuolella. Markkinointi- ja kuljetusrajoitukset sekä kulttuurin ja perinteiden erot auttavat selittämään tätä ilmiötä. Italian markkinat sekä omaa ruokaa valmistavat ja kuratoivat markkinat ovat avoimia ja turvallisia. Ranskan markkinat ovat hölynpölyä ja peräkkäin kuumaa lihaa ja kermaa leipomoiden kävijöitä. Suojaamiseksi amerikkalaiset piilottavat impulssinsä syömään täsmälleen sitä, mikä on Italian valikossa. “maahanmuutto” antipasto-osalle on toinen tapa lieventää potentiaalisia terveyskatastrofeja.

Italian vaikutus voi johtua myös Yhdysvaltojen tuesta heidän maatalouteensa, merenkulkuunsa ja pallonpuoliskoonsa. Tarve viedä teollisuustuotteita yli valtamerien ja maailman lisää turvallisten ja jatkuvien toimitusten tarvetta. Italia on maailman johtava oliiviöljyn, keitettyjen viinien, melonien, granaattiomenien, kasvihuonetuotteiden tuottaja, ja sillä on juuston ja nestemäisten tuotteiden ylijäämä. Heidän juustonsa, etenkin asorgiate-sisällöt, ovat suosittuja merkkejä Yhdysvalloissa.