Home » Main » Italialainen ruoka

Italialainen ruoka

Mutta Italia on pastan ja pizzan koti ja selittäjä on, että näin on kahdesta syystä, ensin Italia osaa valmistaa ja valmistaa ruokaa; ja toiseksi, se on ollut voimaruoka vuosisatojen ajan. Kyllä, pizzaa kypsennetään monin tavoin, mutta se on enimmäkseen sileäleipäisiä pizzoja, viipaloitua lihaa sisältävää pizzaa ja viime aikoina pizzaa, jossa on sekoitettuja ainesosia, kuten raastettua juustoa, tomaattikastiketta ja mantelijauhoa. Kuten useimmissa Välimeren keittiöissä, pizzoja tarjoillaan usein jyvien kanssa, kuten täysjyväpita-leipää, pizzaproa ja jopa pastaa.

Teoriassa pizza voitaisiin luokitella elintarvikkeeksi, koska se on ruokaa, mutta se on enemmän. Se on kulttuuri- ja fuusioateria, jota tarjoillaan usein lihan, vihannesten ja erityisesti juuston kanssa. Mutta asia, joka yhdistää pizzan perinteiseen italialaiseen ruoanlaittoon, on juuston rakkaus. Vanha ja uusi pizza luodaan juustolla pääainesosana, mutta ero on siinä, kuinka paljon juustoa käytetään.

Pizza ja juusto

Emme yleensä ajattele pizzaa ruoaksi, mutta se on ehdottomasti pizza. Se, että pizza on sinulle hyvä, ei tarkoita sitä, että sinun on jätettävä se pois ruokavaliosta. Pizza on loistava perusta mausteille, kuten ketsupille, mutta pizzan valmistukseen käytetty tomaattikastike eroaa tomaattipohjaisista kastikkeista. Juustoa käytetään pizzassa enimmäkseen aromina pizzan kuoren ja lihan kanssa, ja kuten kaikissa italialaisissa ruokissa, se valmistetaan Timillä. Tekniikka on korkealaatuinen menetelmä, joka tuottaa raskasta kastiketta. Juustotyyppi on hyvin spesifinen ja sillä on selkeät makuominaisuudet.

Pizzan kalorimäärä vaihtelee täyteaineiden valinnan mukaan, mutta perinteisessä pizzassa käytettiin kolme unssia juustoa ja täysjyväpitassa kaksi unssia. Mikro- ja minipizzojen kalorimäärä on 5-8 grammaa riippuen valitsemistasi pizzoista. Pepperoni-pizzan kalorimäärä on 3 grammaa.

Tavallisessa juustossa esiintyvien kaloreiden ja rasvan välttämiseksi voit käyttää pepperonia, joka on vähemmän rasvaa ja kaloreita. Piparsonin valmistusmenetelmä on lihan kuivatus seitsemän päivän ajan ja jauhaminen hienoksi jauheeksi. Joka toinen tai kaksi lihaa laitetaan vesihauteeseen, joka auttaa poistamaan rasvan ja kiinteät aineet suuren pizzan valmistamiseksi. Uudemmissa pizzoissa käytetään vähemmän lihaa ja jauhetaan sitä useita kertoja, kunnes täydellinen pizza on valmis keitettäväksi.

Pepperoni-pizzan kaloripitoisuus vaihtelee täytteen mukaan. Juustopizzoissa käytetään 6 grammaa rasvaa annosta kohti, kun taas juustopizzamealissa on 4 grammaa rasvaa. ainutlaatuisissa pizzoissa, kuten pepperoni supreme, ei ole juustoa ja ne käyttävät 4 grammaa rasvaa viipaletta kohti ilman juustotäyteä.

Tavallisessa juustopizzassa on 60-80 kaloria kumpaankin suuntaan. Uudemmat pizzat ovat vähemmän kaloreita kuin tavalliset juustoateriat. Tämän päivän pepperoni-pizzan kalorimäärä on noin 47 grammaa. Keskimäärin yksi viipale uudempaa pizzaa sisältää 30-45 grammaa hiilihydraatteja, mutta pepperoni-siivun kalorimäärä on 3 grammaa. Uudempi pizza sisältää myös pienempiä annoskokoja kuin tavallinen pizza. Uudemman pizzan viipaleen keskimääräinen annoskoko on 12,5 unssia, kun taas siivu tavallista juustopizzaa on 17 unssia.

Mitä voit saada syömällä uudempaa pizzaa? Yksi tapa saada annoksen koko on syödä käytettävissä oleva suuri koko. Pyydä kumppaniasi tai kaveriasi syömään kanssasi tai jakamaan jonkun toisen kanssa. Monet ravintolat tarjoavat puolikkaat viipaleet suuremmille asiakkaille. Monta kertaa voit saada illallisen samaan hintaan kuin pari viipaletta. Valikot sisältävät pastaruokia, voileipiä, alaruokia, salaatteja ja paljon muuta.

Voit myös saada jonkin verran kaloreita syömällä ohut kuori. Pizzataikinan käsittelyyn kuuluu seisominen kuumassa uunissa. Donitsikuori käsitellään Sillä välin taikinan käsittelyn aikana se nousee. Viimeinen vaihe sisältää taikinan nostamisen uuniin ja paistoprosessin. Taikinan nostaminen uuniin aiheuttaa rasvan toissijaisen mahdollisuuden. Joissakin osavaltioissa on lakeja epäterveellisten ruokien myynnistä, mikä saattaa estää suuren pizzan myynnin. Tällöin voit tilata ohuen kuoren. Ohut kuori pizza voi olla pienempi kalori, jos korvaat osan juustosta ja lisäät muita ainesosia.

Pizzaa jalostettaessa natrium kasvaa. Pizzassa jalostettu juusto hankitaan lisäämällä suolaa. Suolan lisäämisen syynä on, että natrium kasvaa leivontaprosessin avulla. Prosessi valmistaa pepperoni, johon kuuluu kylmäsäilytys ja öljyn lisääminen. Mitä vähemmän öljyä tapahtuu pizzan kalorimäärä. Pipperonin vaihtoehto on pienempi lisäämällä muita muita täytettä, kuten sipulia.