Home » Lounas

Lounas

Lounas, lyhenne lounaasta, on ateria, joka syötään keskipäivän ympäri. [1] 1900-luvulla merkitys supistui vähitellen keskipäivään syötäväksi ateriaksi. Lounas on yleensä päivän toinen ateria aamiaisen jälkeen. Aterian koko vaihtelee kulttuurin mukaan, ja merkittäviä vaihteluita on eri puolilla maailmaa.

Englanninkielisten maiden kansalaiset nauttivat usein aterian illalla tai ainakin kevyen aterian ennen yritystä tai työtä, jota he kutsuvat farssi nouraksi (ranskaksi “yliannokseksi”).

Englannissa ja Kanadassa hain ja pihvi tai kala kutsutaan farsin naprokseeniksi (Marblard). Ranskassa farssihavainnon katsotaan vastaavan kulhoa keittoa tai muhennosta yhdessä monista Ranskan osista. Espanjassa farssi ay storyados tarkoittaa “rasvaista kalaa ja maissia” (arrabolco).

Monissa osissa Afrikkaa farssi on levä. Näitä farsseja syödään usein kasvipohjaisten hedelmien, vihannesten tai pähkinöiden kanssa. Etelä-Amerikassa farssi on kala.

Monissa kolmannen maailman maissa farssi on sekoitus naudanlihaa tai kanaa.

Suuressa osassa Eurooppaa farssi on voileipä lihaa, leipää, salaattia ja tomaattia tasaisella pinnalla.

Tavallinen lounas, joka on lounaslaatikon keskellä, on vähän tällainen: laatikko raastettua valkoista leipää, jotkut hilloa tai marmeladia ja jotkut raastettua juustoa. Tavallinen farssi on sama kuin tämä.

Useimmissa paikoissa lihaleipää leivällä kutsutaan voileipäksi ad lib. Kaukoidässä voileipää kutsutaan eri tavoin tonnikalan voileipäksi, munan voileipäksi, kanan voileipäksi, kalan voileipäksi jne. Inafrunt-voileivät (kylvöleivät) ovat yleisiä Afrikassa.

Tavallinen punajuuretapenade on samanlainen kuin voileipä ad lib.

III. Ravitsevat ruoat

Raaka tai keitetyt vihannekset ja hedelmät ovat erittäin ravitsevia keholle. Vihannes voi sisältää keskimäärin 30-50 prosenttia mineraaleja ja elintarvikevitamiineja, kun taas hedelmäpala voi sisältää 40-50 prosenttia. Joten elimistö pysyy terveenä, on välttämätöntä, että hedelmät ja vihannekset otetaan säännöllisesti.

I. Hedelmien ja vihannesten luonne

Hedelmät ja vihannekset ovat pohjimmiltaan vihreitä, meheviä ja ilmavia; niitä on tavallisesti saatavilla naapurimarkkinoilla tässä maassa. Vihannekset, mitä kypsempiä, sitä parempi, kun taas hedelmät, sitä enemmän on käsitelty, sitä parempi. Hedelmiä, kuten greenarchy-vihanneksia, on yleensä helppo puristaa ja syödä.

Suurin osa ihmisistä Amerikassa ja todennäköisesti koko maailmassa ei kykene kuluttamaan hedelmiä tai vihanneksia oikein. Tämä johtuu siitä, että heidät on lapsuudesta lähtien koulutettu syömään tiettyä ruokaa, vain yhden tai muun tyyppisiä hedelmiä, sen sijaan, että he käyttäisivät laajaa lähestymistapaa tasapainoisen ruokavalion kulutukseen. Tämä on vakava ongelma, sillä se estää saamasta oikeaa määrää vitamiineja, kivennäisaineita ja muita terveelliseen kehoon tarvittavia ravintoaineita.

Suurin osa ihmisten ruokavaliosta koostuu nykyään hyvin laajasta valikoimasta elintarvikkeita. Hyvä osoitus siitä, että ruokavalio ei ole tasapainoinen, on se, että henkilö tuntee yleensä masentuneen, väsyneen ja kuluneen ennen päivän alkua.

Ruokavalion parantamiseksi on tarkasteltava ruokia, joita syö, ja katsottava, ovatko ne orgaanisesti kasvatettuja vai onko niitä käsitelty kemiallisesti. Kemialliset lisäaineet prosessoinnissa aiheuttavat elintarvikkeiden menettämisen elintärkeät energiatekijänsä.

Ruokavalion pitämiseksi terveellisenä on käytettävä täysjyväpastoja ja leipää. Samanaikaisesti tulisi käyttää myös monityydyttymättömiä rasvoja, kuten saflori-, auringonkukka- ja maissiöljyä. Luonto näyttää aina elintarvikkeissa proteiinien, rasvojen ja hiilihydraattien tasapainon oikeassa suhteessa. Kun jyvät jauhetaan jauhojen valmistamiseksi, myös leseet ja alkiat poistetaan. Viljasta on jäljellä vain endospermi ja tärkkelyspitoinen osa. Valitettavasti tämä on erittäin haitallista terveydellemme. Päivittäinen annos täysjyvätuotteita ja jauhettua pellavansiemenöljyä jne. Tarjoaa kaikki kehon tarvitsemat aminohapot. Asuessasi etelässä on helppo saada oikea määrä Omega-3-öljyjä käyttämällä pellavan kasvista korjattua vasta jauhettua pellavansiemenöljyä. Ymmärrän, että monilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta saada ruokavaliostaan ​​tarvitsemaansa määrää Omega-3-öljyjä, ja se on valitettavaa.

Lopuksi tarkoitukseni on sanoa, että jos jokaisen meistä tarvitsee ponnisteluja päivittäisen ruokavalion parantamiseksi, vähiten mitä voimme tehdä, on pyrkiä valitsemaan valikosta kaikkein terveellisimmät elintarvikkeet ja syödä niitä ajattelematta. siitä, miten ne vaikuttavat elämäntyyliimme pitkällä aikavälillä. Sinun ei tarvitse koskaan huolehtia siitä, mitä syöt 100% ajasta. Miksi huonoista tiedoista voi tulla itsensä toteuttava kone?